۶تا از بهترین و جدیدترین روش های فشرده کردن فایل ها در کامپیوتر
نوشته شده توسط : الهام

وقتي ميخواهيم فايلي را از طريق ايميل و … ارسال کنيم،زمان ارسال و دريافت آن يکي از موارد مهم بحساب مي آيند.با فشرده سازي فايل حجم آن را کم ميکنيم که ارسال يا دريافت آن راحت تر و سريعتر انجام گيرد. ما در اين مقاله ما سعي بر اين داريم تا 6 تا از بهترين روش، همچنين بهترين نرم‌افزارهاي فشرده‌سازي فايل‌ها را در فرمت‌هاي مختلف در کامپيوتر به شما معرفي مي‌کنيم.

فشرده کردن فايلها

منظور از فشرده سازي داده يا Data Compression چيست؟

فشرده سازي داده ياData Compression  فرآيندي است که در طي آن داده‌ها با استفاده از تعداد کمتري بيت کدگذاري مي‌شوند و بطور کلي حجم فايل هاي شما را کاهش مي دهد.

روش هاي فشرده سازي فايلها:

1- اتلافي(Lossy): در اين نوع روش با حذف بخشي از داده هايي با اهميت کمتر صورت مي گيرد و نمايي تقريبي از نسخه اصلي نمايش داده مي شود.
2- غيراتلافي (Lossless): فشرده سازي غيراتلافي هيچ داده اي حذف نمي شود و مي توان با از روي داده هاي فشرده شده، داده هاي اصلي را بازيابي کرد.
فشرده کردن داده ها باعث مي شود فضاي ذخيره سازي کمتر و همچنين پهناي باند کمتر برابفشرده سازي منجر مي‌شود داده‌ها به فضاي ذخيره‌سازي کمتر و براي انتقال، هم‌چنين پهناي نياز داشته باشند.
از جمله فرمتهايي که از فشرده سازي داد ها پشتيباني مي کند مي توان به ZIP و RAR اشاره کرد.

1- با کمک نرم افزار Hamster Zip Archiver

Hamster Zip Archiver با اينکه در ميان ساير نرم افزارهاي فشرده سازي از اولويت بالايي برخوردار نيست ولي کارايي بالايي دارد و فرمت هاي مختلفي را پشتيباني مي کند و از جمله نرم افزارهاي رايگان به شمار مي آيد. نکته قابل توجه اينکه کار با اين نرم افزار بسيار ساده است و حتي افراد مبتدي ميتوانند به راحتي از آن استفاده کنند.

و ...

ادامه مطلب را در لينک زير بخوانيد:

روش هاي فشرده کردن فايل ها در کامپيوتر





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: